![]() |
Toko Alpina Outdoorsport di Kawasan Cisitu Lama, Dago-Bandung | Foto: Alpina Outdoorsport/Twitter |
Toko Alpina mimiti dikirangan hiji-hiji. Usaha na stagnan sareng ngan aya hiji outlet di daérah Cisitu Lama, Dago, Kota Bandung. Penjualan barang ngan ukur saderhana, bahkan dina taun 2007, seueurna produksi lami barang anu dijual di Alpina Outlet.
Harepan mimiti muncul. Usaha Alpina berkembang deui di 2010. Penjualan sibuk deui, sanaos seueur merek lokal anyar sareng produk impor, Alpina masih seueur peminat, utamina anu resep olahraga alam di taun 90-an. Éta sapertos ngémutan deui ngeunaan produk Alpina.
Nyandak bewara ti Kumparan.com, Paidjan Adriyanto (67) salaku juragan ngaku yén penghasilan Alpina ayeuna parantos mimiti stabil. Dina jaman digital kiwari, Alpina henteu kedah muka toko di unggal daérah sapertos tilu dekade katukang. Kantun ngical ngalangkungan platform marketplace.
Anjeunna ngalibatkeun anak kaopatna anu langkung ngartos ngeunaan téknologi. Genep puluh persén penjualan Alpina ayeuna asalna tina online sareng offline kalayan para pembeli datang ka toko. Salaku tambahan, anjeunna ngandelkeun reseller, anu ayeuna jumlahna 15 urang.
Yanto ngaku yén anjeunna rada reueus sabab produkna masih di pikahoyong ku masarakat. Penjualan online diawalan dina 2016 sareng mulai tumuh dugi ka ayeuna. Ngaliwatan online ogé, anjeunna wani bersaing sareng produk ayeuna anu ramé.
"Ayeuna kuring parantos ngalihkeun penjualan ka online. Kuring henteu manjangkeun toko-toko anu parantos bérés kontrakna. Ayeuna kuring ngan ukur muka éta online. Kuring gaduh reseller anu cekap. Janten 60 persén penjualan asalna tina online," saurna.
Ngeunaan produk unggulan, Yanto ngaku yén éta gumantung kana usumna. Nalika usum hujan, anjeunna bakal ngahasilkeun langkung jaket sareng jas hujan. Nanging, anjeunna ngaku yén produk anu paling populér nyaéta calana lapangan. Numutkeun ka anjeunna, calana lapangan anu anjeunna hasilkeun dipikaterang ngagaduhan daya tahan anu kuat. Samentawis éta, tas atanapi day pack sesah langkung unggul kusabab persaingan pasar anu ketat pisan.
"Ngan sababaraha calana ngajantenkeun calana kuring kuat pisan sareng kawéntar. Éta sadayana. Jaket sareng jas hujan sami didamel ti luar. Masih unggul," saurna.
Yanto ayeuna parantos surup, sareng cita-citana henteu muluk ngajantenkeun Alpina balik deui ka kamuliaan sapertos anu tiheula. Yanto, anu ayeuna ogé ngagaduhan usaha sanés dina widang ubar, minimarket, sareng properti, ngaku yén anjeunna ngan ukur hoyong produkna dipikacinta ku konsumén.
"Éta henteu ambisius sapertos baheula, anu penting produk Alpina masih tiasa bersaing di pasar," saur anjeunna.
Baheula, Yanto nyaritakeun yén kenangan Alpina henteu tiasa dipisahkeun ti toko alat olah raga luar lapangan (Jayagiri Outdoor), dimana anjeunna kantos damel. Saatos ngantunkeun Jayagiri sareng gaji sésana anu ditampi, Yanto sareng istrina ngadegkeun Alpina dina mimiti nepi ka katilu taun, ngadu'a, tapi dina taun kaopat aya kamajuan dugi ka dina waktos emas na supados tiasa salamet ayeuna.
"Tétéla yén taun kaopat parantos ngalih sareng taun 1990 Alpina nuju booming. Urang kalimpudan kusabab trendna parantos dimimitian. Ayeuna, kota-kota ageung di Jawa, propinsi sareng kabupatén urang tiasa nyayogikeun. Urang ngembang." anjeunna nginget-nginget.
(Artikel ieu atos tayang sa-teu acan aya wabah COVID-19)
Sumber ti Kumparan.com